به برادرم بگوییم متوجه ارتباط پنهانی اش با یک دختر شده ایم یا نه؟

برادری ســاله دارم که آخرین فرزند خانواده است. مدتی است با خانمی پنهانی در ارتباط است البته چیزی بروز نمی دهد. ما می ترسیم از این که از لحاظ عاطفی وابســته شده و راه برگشتی نداشته باشد. متوجه شــدیم خیلی ارتباط صمیمانه ای با آن دختر دارد چون از لحاظ مالی هم او را حمایت می کند. شما بگویید به برادرم بگوییم یا نه که ما متوجه شدیم؟

قبل از صحبت با برادرتان، ازدواج دو نكته را درباره این روابط باید مدنظر قرار بدهید. دو نکتــه ای که به شــما کمک می کند بتوانید با آگاهی بیشتری با برادرتان مذاکره کنید و در صورت نیاز، تصمیم نهایی را بگیرید.
۱ – فقدان شناخت درست و واقع بینانه: معمــولا ادعــا می شــود ایــن گونــه روابــط و دوستی ها به انگیزه ازدواج است ولی با کمی دقت فهمیده می شــود کــه روح حاکم بر این گونه دوســتی ها، عشــق ورزی کور اســت نه خردورزی و علاقه ای که در چنین شــرایطی بین دختر و پسر شکل می گیرد، به زبان ساده آن ها را کر و کور می کند. این در حالی اســت که تصمیم گیری درست درباره ازدواج با فرد خاص، تنها بــا تکیه بر عقلانیــت و خردورزی ممکــن خواهــد شــد. دوســتی های قبــل از ازدواج، راه عقل را مســدود و چشم واقع بین انســان را کور می کند و اجــازه نمی دهد یک تصمیم صحیــح و پیراســته از اشــتباه گرفته شود. این نوع انتخاب ها که در فضایی آکنده از احساسات و عواطف انجام می شود، به دلیل نبود شناخت عمیق، آینده زندگی مشترک را تیره و تار می سازد.
۲ – اســتقبال نکردن از تشكیل خانواده: همان طــور کــه می دانیــد در بیشــتر اوقات، این گونــه روابط بــه انگیزه تفنن و ســرگرمی شــکل می گیرد ولی دیری نمی پایــد که این عادی شــده و به جدایی می کشد. حس تنوع طلبــی انســان از یــک طــرف و فقــدان عامل بازدارنــده از طرف دیگــر باعث می شــود که برخی سراغ ازدواج و تشــکیل خانواده نروند و همیــن روابــط را جایگزینــی بــرای ازدواج ببینند!
احساس مچ گیری نداشته باشید! با توجه به توضیحات مطرح شده اگر با برادرتان رابطه عاطفی مناســب و دوســتانه ای دارید، خیلــی شــفاف و منطقی بــا او صحبــت كنید و حــس مچ گیــری نداشــته باشــید. او یکی از اعضــای خانواده تــان اســت و قرار اســت به او کمک کنید بنابراین در یک فرصت مناســب، یکی از اعضای خانواده درباره این موضوع با او هم صحبت شود.
هدفش را از این ارتباط بپرسید در قدم اول باید از برادرتان بپرسید هدفش از برقراری ارتباط با این خانم چیســت؟ ســپس با اطلاعاتی كــه برادرتان در اختیار شــما قرار خواهد داد، می توانید درباره واکنش صحیح در برابر این ماجرا تصمیم درستی بگیرید. اگر در گپ و گفت هایتان به این جمع بندی رسیدید که هدف شــان ازدواج اســت باید راه درســت را نشان شــان بدهید و به آن هــا کمک کنید تا تصمیمی عاقلانه بگیرند. از برادرتان بخواهید بــا هماهنگــی والدین تــان، به خواســتگاری آن خانــم برویــد تا بــه شــناخت بهتــری از او و خانواده اش برسید. در این زمینه می توانید از یک مشــاور خانواده هم کمک بگیرید. اما اگر هدف از برقــراری این ارتباط مشــخص نبود و در كنار هم بودن ملاك آن هاست، با تفكر ًصرفا و سیاســت، ســعی كنید نظر و رفتار او را تغییر دهید و عاقبت رفتارش را به او یادآوری کنید.

منبع: روزنامه خراسان به تاریخ ۳۱ تیر ۱۳۹۸
نویسنده: دکتر سیدعلی ظریفی

دکتر سید علی ظریفی
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.